Jak u nás nakupovat?
Napište nám e-mailem

  1. Napište nám svůj požadavek e-mailem na info@stavebninyberanek.cz. Rádi Vám zpracujeme bezplatně cenovou nabídku a zašleme zpět na Váš e-mail. Tento způsob použijte, v případě, že jste nenalezli v e-shopu požadované stavební materiály.
    Z důvodů zjednodušení prodeje nabízíme prostřednictvím e-shopu pouze část zboží, které máme skladem.
     
  2. Zavolejte nám na telefon +420 377 462 00
    Telefonní linka je provozu v pracovní dny 7.00 - 17.00hod.
    Tento způsob použijte, když si nevíte rady s objednáním zboží v e-shopu, nebo potřebujete rychle zjistit termín dodání zboží na Vaši stavbu.
     
  3. Vyberte si zboží z nabízeného sortimentu v e-shopu
  • Zboží si vyberte ze seznamu jednotlivých skupin nabízených stavebních materiálů.
  • Požadované množství zadejte do kolonky a potvrďte tlačítkem "do košíku".
  • Po dokončení nákupu klikněte na ikonu "košík" a případně můžete ještě upravit množství zboží.
  • Klikněte na ikonu "vytvořit poptávku".
  • Ve formuláři "vytvořit poptávku" vyplňte všechna požadovaná data. Velmi důležité je Vaše telefonní číslo. Do poznámky můžete doplnit další Vaše požadavky.
  • Odešlete poptávku kliknutím na "dokončit".
  • Co nejdříve Vás budeme telefonicky kontaktovat a upřesníme Vám celkovou cenu včetně dopravy a způsobu dodání, objednávka není závazná.
  • Po vzájemném odsouhlasení dodacích podmínek Vám zašleme e-mailem zálohovou fakturu na platbu za objednané zboží. Platbu provedete na účet uvedený na zálohové faktuře. Jako variabilní symbol použijete číslo zálohové faktury.
  • Po připsání platby na náš účet Vám bude zboží vyexpedováno dle dohodnutého způsobu dodání
  • u některých výrobků je možné platit kreditní kartou. Platby kreditní kartou jsou zabazpečené a probíhají rovnou mezi bankami.

    Dodání zboží, způsoby dodání
           Prodávající s kupujícím se dohodli na níže uvedených způsobech dodání zboží na území České republiky.

           Podmínky pro dodání zboží v uvedeném termínu jsou:        

  •   ověření objednávky - zjištění dostupnosti vybraného zboží
  •   volné skladové zásoby objednaného zboží v objednaném množství na elektronické objednávce
  •   případně provedení dohodnutého způsobu platby na účet prodávajícího (při platbě předem, tzv. proformafakturou)

          Objednané zboží je expedováno následující pracovní den po splnění výše uvedených podmínek pro dodání.
 

                       1  Na adresu dodání s dobírku, kusové zásilky

Zboží je přepravováno dopravcem na dobírku, dopravce doručuje zásilky v pracovních dnech obvykle do 24 hodin od okamžiku expedice. V případě, že Vás dopravce nezastihne na uvedené adrese, zanechá Vám ve schránce "Výzvu k vyzvednutí zásilky". Na výzvě naleznete telefonní šíslo místa, kde je zásilka uložena. Můžete kontaktovat dopravce  domluvit si den opakovaného doručení. Tato služba je bezplatná. Službu nelze použít jen ve výjimečných případech uvedených dopravcem.


                       2  Na adresu dodání s dobírkou přepravní společností, kusové zásilky

Zboží je přepravováno dopravcem na dobírku. Dopravce doručuje zásilky v pracovních dnech v dopředu smluveném termínu. V případě, že Vás dopravce nezastihne na uvedené adrese, zanechá Vám ve schránce písemné oznámení s uvedením telefonního spojení a informací, kdy bude zboží znovu doručeno. Můžete kontaktovat dopravce na uvedeném telefonním čísle a dohodnout si jiné místo a čas dodání. Pokud nekontaktujete dopravce, pokusí se dopravce doručit zboží následující pracovní den. V případě, že Vás opět nezatihne, zanechá opět ve schránce písemné oznámení s telefonním spojením. Pokud nekontaktujete dopravce během následujících pěti pracovních dní, vrací dopravce zboží zpět prodávajícímu. V případě větší částky k inkasu Vás bude dopravce kontaktovat nejprve telefonicky a dohodne si s Vámi termín doručení zboží předem.


                       3  Na adresu dodání bez dobírky, kusové zásilky

Zboží je dodáno za stejných podmínek jako s dobírkou s tím, že si kupující dohodne  s prodávajícím individuální způsob platby.


                       4  Osobní odběr v sídle prodávajícího

Kupující se zavazuje vyzvednout si zboží v prodejně STAVEBNINY Beránek spol.s  r.o. Vyzveme Vás telefonicky nebo emailem podle údajů na objednávce a to nejpozději do jednoho pracovního dne od splnění uvedených podmínek pro dodání (viz. výše)


                       5  Nákladním vozidlem s hydraulickým jeřábem

Pokud nakoupíte zboží ve větším objedmu, vyexpedujeme zakázku nákladním vozidlem s hydraulickým jeřábem. Cenu dopravného spočítádme dle najetých kilometrů (ceník viz. níže). Po splnění podmínek pro dodání Vás budeme telefonicky kontaktovat a dohodneme si s Vámi předem termín a čas doručení zboží. Řidič Vás bude kontaktovat ještě jednou v den expedice. Pokud Vás i přesto nezastihneme na uvedení adrese adrese, co nejdříve se s Vámi telefonnicky spojíme a domluvíme nový termín dodání. Tato služba je zpoplatněna.


                       6  Místo plnění

Místem plnění při odběru zboží dle bodu 1 - 5 je sklad prodávajícího. Povinnost prodávajícího dodat objednané zboží je splněna jeho předáním kupujícímu v dohodnutém místě plnění nebo okamžikem předání přepravní službě k přepravě do místa určení.

Nejčastější otázky k nákupu v e-shopu STAVEBNINY Beránek spol.s  r.o.

 
Proč požadujeme platbu předem?

Protože je to nejjednodušší a nejlevnější způsob platby. Můžete nám věřit, že zboží bude dodáno v perfektním stavu a v krátké době. Už 20 let jsme na trhu a dbáme na svou pověst. Když budete spokojeni s nákupem u nás, řekněte to svým sousedům. To je pro nás největší ocenění.

Proč nejde všechno zboží platit kreditní kartou?

Protože prodej stavebnin je specifická záležitost vzhledem k dopravě na stavbu, nebo k Vám. Některé materiály jsou tak těžké, že nelze přesně odhadnout cenu za dopravu. Cena za dopravu se musí přesně vypočítat s ohledem na okolnosti vykládky, možnosti zajetí velkého auta atd. Snažíme se vždy nalézt co nejlevnější způsob dopravy. Proto nejde u některých materiálů určit za kolik jsme schopni dopravu zajistit předem.

Jaká bude cena za dopravu na stavbu ?

U mnoha dodávek zboží poskytujeme dopravu bezplatně až na stavbu. U dalších objednávek jsme ale nuceni účtovat dopravné. Cena dopravy bude uvedena v cenové nabídce. Cena za dopravu je závislá na množství zboží a dopravní vzdálenosti.

Jak je to s vykládkou na stavbě ?
Disponujeme vozidly s hydraulickou rukou. Zboží expedované na paletách vyložíme na stavbě z nákladního vozidla. Tato služba je však velmi žádaná, proto je nutné počítat s delší dobou doručení.
Cena za složení palety se pohybuje od 120,- Kč včetně DPH. Přesná cena za skládání bude uvedena v cenové nabídce.

Jak vrátím  palety ?
Hrubé stavební materiály jsou dodávané na dřevěných paletách. Palety jsou zpoplatněny částkou, která bude uvedena v cenové nabídce.
 Za mírný poplatek naše spediční centrála zajistí svoz palet z Vaší stavby. Informujte se o podmínkách této služby. Opotřebení palet účtujeme ve výši 24,-Kč/paletu včetně DPH.

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

obchodní společnosti STAVEBNINY Beránek spol. s.r.o.

IČO: 626 23 834, se sídlem Praha 3, Seifertova 545/44, PSČ 130 00,Praha zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, oddíl C, vložka 6389 (dále jen „Prodávající“), upravující prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu provozovaného Prodávajícím pod maloobchodní značkou STAVEBNINY Beránek (dále jen „Podmínky“).

I.

Úvodní ustanovení

  1. Tyto Podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Kupní smlouva“) uzavírané mezi Prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu provozovaného prodávajícím na webové adrese: www.stavebninyberanek.cz (dále jen „Internetový obchod“).
  2. Další, zejména kontaktní údaje o Prodávajícím, jsou zveřejněny v Internetovém obchodě v sekci „Kontakty“.
  3. Kupujícím je zákazník Internetového obchodu provozovaného Prodávajícím. Kupující je spotřebitelem, pokud při uzavírání Kupní smlouvy s Prodávajícím a při jejím plnění nejedná v rámci své podnikatelské nebo jiné obchodní činnosti (dále jen „Kupující spotřebitel“). Kupující je podnikatelem, pokud při uzavírání Kupní smlouvy s Prodávajícím a při jejím plnění jedná v rámci své podnikatelské nebo jiné obchodní činnosti, a to zejména tím, že nakupuje zboží v Internetovém obchodě pro účely svého podnikání (dále jen „Kupující podnikatel“). (Kupující spotřebitel a Kupující podnikatel společně dále jen jako „Kupující“.)
  4. Ustanovení odchylná od Podmínek, která si vzájemné ujednají smluvní strany, mají přednost před těmito Podmínkami.
  5. Prodávající si vyhrazuje právo znění Podmínek jednostranně měnit a doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnost smluvních stran vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek. Prodávající informuje Kupujícího o změně znění Podmínek jejich zveřejněním ve svém Internetovém obchodě, a to nejpozději 10 dnů před nabytím účinnosti této změny. Kupující dává souhlas s aktuálním zněním Podmínek při každém jednotlivém uzavření Kupní smlouvy.
  6. Kupní smlouva je po svém uzavření Prodávajícím uložena za účelem splnění práv a povinností z ní vyplývajících. Prodávající se nezavazuje umožnit Kupujícímu opakovaný přístup k uzavřené Kupní smlouvě.
  7. Ustanovení Podmínek jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy.
  8. Kupní smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny a uzavírají se v českém jazyce.
  9. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.

II.

Uzavření Kupní smlouvy

  1. V Internetovém obchodě je nabízeno zboží Prodávajícího, zejména stavební materiál a jeho komponenty, a to včetně informací o cenách zboží, popisu zboží a případně jeho dalších vlastností. U konkrétního zboží je vždy uvedena jeho cena s DPH, jakož i cena bez DPH. Cena uvedená u konkrétního zboží nezahrnuje náklady na přepravu a dopravu zboží na místo určené Kupujícím. Nabídka prodeje zboží a ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v Internetovém obchodě, čímž ale není dotčena možnost smluvních stran uzavřít Kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté Kupujícímu Prodávajícím nelze vzájemně kombinovat.
  2. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Kupní smlouvy. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory, apod.) si hradí Kupující sám.
  3. Pro objednání zboží Kupující vybere v Internetovém obchodě typ zboží, do příslušné kolonky uvede jeho požadované množství a klinutím na ikonu „Do košíku“ přidá zboží do objednávkového formuláře. Objednávkový formulář je Kupujícímu zobrazen po kliknutí na ikonu „Košík“, kde má Kupující možnost jednotlivé typy zboží přidávat a odebírat, případně měnit jejich množství. Po ukončení výběru zboží Kupující klikne na ikonu „Vytvořit objednávku“, čímž dojde k zobrazení objednávkového formuláře, do kterého Kupující vyplní požadované údaje, zejména kontaktní údaje, způsob platby za zboží a způsob přepravy (dále jen „Objednávka“). Objednávka je Prodávajícímu odeslána kliknutím na ikonu „Dokončit“.
  4. Odesláním Objednávky Prodávajícímu Kupující prohlašuje, že se seznámil s těmito Podmínkami a že s jejich zněním souhlasí.
  5. Objednávka je závazná a jejím odesláním Prodávajícímu dochází k uzavření Kupní smlouvy. Do 24 hodin od obdržení Objednávky kontaktuje Prodávající Kupujícího telefonicky na telefonní číslo uvedené Kupujícím v Objednávce za účelem potvrzení Objednávky a upřesnění dodacích podmínek objednaného zboží. Součástí telefonického potvrzení Objednávky je i sdělení Kupujícímu ohledně nákladů na přepravu zboží do místa určeného Kupujícím v Objednávce.
  6. Dodatek týkající se Kupní smlouvy, který podstatně nemění podmínky Kupní smlouvy, je vyloučen a považuje se za novou Objednávku.
  7. Po vzájemné dohodě smluvních stran ohledně dodacích podmínek odešle Prodávající Kupujícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v objednávkovém formuláři zálohovou fakturu, na které jsou uvedeny platební údaje pro bezhotovostní platbu ceny zboží a jeho dopravu Kupujícímu, variabilním symbolem je číslo zálohové faktury.
  8. Kupující je povinen uhradit zálohovou fakturu v souladu s platebními dispozicemi uvedenými na zálohové faktuře, a to nejpozději v den splatnosti uvedený na zálohové faktuře.
  9. Kupní smlouva uzavřená dle tohoto článku Podmínek se ruší v případě, že Prodávající do 24 hodin od odeslání Objednávky Kupujícím informuje Kupujícího, že zboží požadované Kupujícím v Objednávce již nemá na skladě.
  10. Prodávající expeduje zboží Kupujícímu do 24 hodin od připsání platby za zálohovou fakturu na bankovní účet Prodávajícího uvedený na zálohové faktuře.

III.

Doručení zboží a přepravní náklady

 1.    V rámci Objednávky má Kupující možnost zvolit si jeden z následujících způsobů doručení objednaného zboží:

 1.1.         na adresu dodání s dobírkou;

 1.2.         na adresu dodání s dobírkou přepravní společnosti;

 1.3.         na adresu dodání bez dobírky;

 1.4.         osobní odběr v sídle prodávajícího;

 1.5.         nákladním vozidlem s hydraulickým jeřábem.

 2.    Cena dopravy je odvislá od množství a velikosti zakoupeného zboží. Konkrétní cenu dopravy zboží sjednávají Prodávající a Kupující v souladu s čl. II. odst. 5 těchto Podmínek.

 3.    Pro orientační výpočet nákladů na přepravu zboží může Kupující využít kalkulátor dopravy, a to kliknutím na ikonu „Kalkulátor dopravy“ v Internetovém obchodě. Náklady zjištěné na základě použití kalkulátoru dopravy jsou pouze orientační a Kupujícího ani Prodávajícího nezavazují.

 4.    Kupující je povinen v případě doručení zboží na místo a způsobem určeným jím v Objednávce zboží převzít.

 5.    Při převzetí zboží je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zboží, případně není-li zboží v obalu, pak neporušenost a nepoškozenost zboží. V případě závady je Kupující povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit přepravci, případně Prodávajícímu, zvolil-li Kupující dodání zboží osobním odběrem v sídle Prodávajícího. Kupující není povinen zboží převzít, pokud shledá porušení obalu svědčící o neoprávněném vniknutí do zásilky.

 6.    Při převzetí zboží podepíše Kupující dodací list, jehož podpisem stvrzuje, že zásilka splňovala všechny náležitosti. Na pozdější reklamaci porušení obalu zboží nebere Prodávající zřetel.

IV.

Odstoupení od Kupní smlouvy

  1. Kupující spotřebitel má právo v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 písmeno a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, od Kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží z Kupní smlouvy. Lhůta pro odstoupení od Kupní smlouvy je zachována i tehdy, pokud Kupující spotřebitel odešle projev odstoupení od Kupní smlouvy v poslední den této lhůty. Odstoupení od Kupní smlouvy zašle Kupující spotřebitel nejpozději v poslední den výše uvedené lhůty, a to buď e-mailem na e-mailovou adresu Prodávajícího info@stavebninyberanek.cz, nebo doporučeným dopisem na adresu sídla Prodávajícího STAVEBNINY Beránek spol. s r.o., Praha 3, Seifertova 545/44, PSČ 130 00,Praha
  2. V případě odstoupení od Kupní smlouvy dle předchozího odstavce se Kupní smlouva od počátku ruší. Kupující spotřebitel je povinen vrátit Prodávajícímu obdržené zboží do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od Kupní smlouvy, pokud se smluvní strany nedohodnou na delší lhůtě.
  3. V případě odstoupení od Kupní smlouvy dle odst. 1 tohoto článku Podmínek vrátí Prodávající cenu zboží z Kupní smlouvy a náklad na nejlevnější způsob přepravy Kupujícímu spotřebiteli nejpozději do čtrnácti (14) dnů od okamžiku, kdy je zboží Prodávajícímu vráceno nebo kdy Kupující spotřebitel prokáže Prodávajícímu jeho odeslání Prodávajícímu.
  4. Náklady na vrácení zboží Prodávajícímu hradí Kupující spotřebitel sám.
  5. Cenu zboží a náklad na nejlevnější způsob přepravy zboží vrátí Prodávající Kupujícímu bezhotovostním převodem na bankovní účet určený Kupujícím spotřebitelem. Prodávající se nedostane do prodlení s vrácením ceny zboží z Kupní smlouvy v případě, že Kupující spotřebitel nesdělí Prodávajícímu číslo účtu pro vrácení zboží z Kupní smlouvy.
  6. V případě, že zboží z Kupní smlouvy bude Kupujícím spotřebitelem vráceno neúplné, poškozené, opotřebené nebo částečně spotřebované, vzniká prodávajícímu nárok na náhradu škody mu tím vzniklé. Nárok na náhradu škody takto vzniklé je Prodávající oprávněn jednostranně započíst oproti nároku Kupujícího spotřebitele na vrácení ceny zboží z Kupní smlouvy.
  7. Kupující spotřebitel, jakož i Kupující podnikatel bere na vědomí, že právo odstoupit od Kupní smlouvy se nevztahuje na dodávku zboží upraveného podle přání Kupujícího.
  8. Ustanovení tohoto článku Podmínek se na Kupujícího podnikatele užije přiměřeně s výjimkou odst. 6, který se na Kupujícího podnikatele vztahuje v celém rozsahu.

V.

Odpovědnost a záruky

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti Prodávajícího za vady se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména pak ustanovením § 2165 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
  2. Prodávající odpovídá Kupujícímu spotřebiteli za to, že dodávané zboží se shoduje s Kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Shoda s Kupní smlouvou znamená, že zboží má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, Prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem požadované, popřípadě že má jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů a je dodáno v odpovídajícím množství, míře a hmotnosti, jakož i že zboží odpovídá účelu, pro který se obvykle užívá nebo který Prodávající uvádí.
  3. Pokud při dodání zboží Kupující spotřebitel zjistí, že mu bylo dodáno zboží, které není ve shodě s Kupní smlouvou, má Kupující spotřebitel právo na to, aby Prodávající uvedl zboží do stavu odpovídajícího Kupní smlouvě, a to podle požadavku Kupujícího spotřebitele buď výměnou zboží, nebo opravou; není-li to možné s ohledem na charakter závady, je Kupující oprávněn požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží. Nelze-li zboží uvést do souladu s Kupní smlouvou žádným z těchto způsobů, je Kupující spotřebitel oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud Kupující spotřebitel před převzetím zboží o rozporu zboží s Kupní smlouvou věděl nebo jej sám způsobil.
  4. Pokud se na zboží vyskytne vada v době do 24 měsíců od jeho převzetí Kupujícím spotřebitelem, může Kupující spotřebitel uplatnit práva z vadného plnění u Prodávajícího s tím, že je oprávněn v případě vady odstranitelné požadovat opravu zboží nebo přiměřenou slevu z kupní ceny, a v případě vady neodstranitelné pak výměnu zboží nebo odstoupení od Kupní smlouvy.
  5. Reklamace včetně odstranění vad musí být Prodávajícím vyřízena v přiměřené lhůtě ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty má Kupující spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou.
  6. Práva z odpovědnosti Prodávajícího za vady lze uplatnit v provozovně/sídle Prodávajícího na adrese STAVEBNINY Beránek spol. s r.o., Plzeň, Hřbitovní 29, PSČ 312 00. Prodávající se zavazuje oznámit Kupujícímu spotřebiteli vyřízení reklamace. Kupující spotřebitel je povinen po vyřízení reklamace zboží vyzvednout, případně požádat Prodávajícího o zaslání zboží. Nevyzvedne-li Kupující spotřebitel vyreklamované zboží, nebo nepožádá-li o zaslání vyreklamovaného zboží do třiceti (30) dnů ode dne oznámení reklamace Prodávajícím, je Prodávající oprávněn požadovat na Kupujícím spotřebiteli poplatek za uskladnění zboží ve výši 100 Kč (slovy: sto korun českých) denně, maximálně do výše ceny zboží.
  7. Ustanovení tohoto článku se vztahují i na Kupujícího podnikatele, není-li smluvními stranami sjednáno jinak.
  8. Záruka se nevztahuje na odlišnosti v odstínu povrchové barevnosti dodaného zboží, dále na odlišnosti způsobené vápenatým, nebo železitým výkvětem (vystoupení volného vápna na povrch betonového zboží) a jelikož se nejedná o vady zboží, nekonstituují tyto odlišnosti ani rozpor s kupní smlouvou.

VI.

Ochrana osobních údajů

  1. Odesláním objednávky v souladu s článkem II. odst. 3 těchto Podmínek Kupující souhlasí se zpracováním svých osobních údajů ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
  2. Prodávající prohlašuje, že osobní údaje poskytnuté mu Kupujícím bude užívat a nakládat s nimi pouze v rozsahu a v souladu se zákonem č. 11/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
  3. Kupující je povinen své Osobní údaje uvádět správně a pravdivě, a je povinen bez zbytečného odkladu informovat Prodávajícího o změně ve svých Osobních údajích. Kupující potvrzuje, že poskytnuté Osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí Osobních údajů. Kupující dále prohlašuje, že byl poučen o tom, že souhlas se zpracováním Osobních údajů může ve vztahu k Prodávajícímu odvolat písemným oznámením doručeným na adresu Prodávajícího.
  4. V případě, že by se Kupující domníval, že Prodávající nebo zpracovatel provádí zpracování jeho Osobních údajů v rozporu s ochranou soukromého a osobního života Kupujícího nebo v rozporu se zákonem, může požádat Prodávajícího o vysvětlení a požadovat, aby odstranil závadný stav. Kupující se v takovém případě rovněž může obrátit přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů.
  5. Požádá-li Kupující o informaci o zpracování svých Osobních údajů, je mu Prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnuté informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.

VII.

Závěrečná ustanovení

  1. Prodávající je oprávněn ke své činnosti na základě živnostenského zákona. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti živnostenský úřad. V případě stížnosti je Kupující oprávněn obrátit se na Českou obchodní inspekci (ČOI).
  2. Přístup a užití Internetového obchodu Kupujícím je bezplatné.
  3. Prodávající není vůči Kupujícímu vázán jakýmikoliv kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písmeno e) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.
  4. Ustanovení těchto Podmínek se na Kupujícího podnikatele použijí přiměřeně, není-li Podmínkami stanoveno jinak nebo nevyplývá-li to z podstaty a smyslu konkrétního ustanovení. Sjednávají-li Prodávající a Kupující podnikatel svůj závazkový vztah individuálně, má jejich individuální ujednání přednost před těmito Podmínkami.
  5. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 1. 1. 2014.

REKLAMAČNÍ ŘÁD platný od 1.1.2014

Tento reklamační řád slouží pro vyřizování práv z odpovědnosti za vady na výrobcích dodávané firmou STAVEBNINY Beránek spol. s r. o.


Práva kupujícího z vadného plnění (dále také jako  „reklamace“) musí být uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění k 1.1.2014.

Kupující uplatňuje reklamaci písemně  na adrese Praha 3, Seifertova 545/44, PSČ 130 00,Praha. Prodávající zabezpečuje přítomnost pracovníka pověřeného přijímat reklamace po celou provozní dobu. Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu, potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny. Pracovník pověřený přijímat reklamace vyhotoví zápis, který  musí obsahovat:

-  číslo faktury (dodacího listu, popř. číslo účtenky)

-  místo, datum a způsob dodání

-  název výrobku, počet vadných kusů

-  popis vady

-  návrh řešení reklamace

- součástí reklamačního zápisu musí být kopie  dodacího listu,  popř.faktury, nebo účtenky.

 

Nebudou-li dodrženy uvedené podmínky, nebude  reklamace předmětem vyřízení.

Pokud by uplatnění práva z vad mělo kupujícímu, který je spotřebitelem,  činit značné obtíže, zejména proto, že věc není možné dopravit do místa uplatnění reklamace běžným způsobem či se jedná o zboží, které je zamontované či součástí nemovitosti, posoudí prodávající vadu po dohodě s kupujícím buď na místě, nebo jiným způsobem. Kupující je v takovém případě povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost.

Kupující může reklamaci uplatnit ve lhůtách stanovenými právními předpisy, nebylo – li mezi kupujícím a prodávajícím sjednáno jinak. Po uplynutí lhůty nelze právo z vad u prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností. Práva z odpovědnosti za vady zaniknou při neuplatnění reklamace v záruční době a při nedodržení podmínek stanovených  firmou STAVEBNINY Beránek spol.s r.o. popř. výrobci jednotlivých druhů zboží.

Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví. Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.

Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.

Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnost a intenzitu užívání nebo dohodu mezi kupujícím a prodávajícím.

 Prodávající rozhodne o reklamaci, pokud možno,  ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být u kupujícího, kterým je spotřebitel, vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím, který je spotřebitel,  nedohodne na delší lhůtě. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit.

Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 10 dnů ode dne, kdy prodávající kupujícího k vyzvednutí vyzve, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.

Podávající si vyhrazuje právo posoudit oprávněnost reklamace na místě v případě nejasností původu nebo při hodnotě reklamace vyšší než 5.000,- Kč.

 Budou-li při místním šetření zjištěny nesprávné údaje, uvedené při podání reklamace, popř. bylo-li reklamované zboží z jakéhokoliv důvodu u kupujícího použito nebo dále poškozeno, pověřený pracovník prodávajícího má právo na místě tuto reklamaci uznat jako neoprávněnou. V daném případě jdou veškeré náklady  spojené s vyřízením reklamace k tíži kupujícího.

Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu, který je spotřebitel, v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku , tedy:

  • zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

 V případě, že zboží při převzetí kupujícím, který je spotřebitel neodpovídá výše uvedeným požadavkům, má tento kupující právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

Neodstoupí-li kupující, který je spotřebitel, od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující, který je spotřebitel,  má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Vada je považována za podstatné porušení smlouvy v případě, kdy by kupující, který je spotřebitel,  smlouvu neuzavřel v případě, že by vadu při uzavírání smlouvy předvídal, v ostatních případech se jedná o vadu, která není podstatným porušením smlouvy. Je-li vada podstatným porušením smlouvy, má kupující dle své volby právo na dodání nové věci, opravu, přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy (s právem na vrácení kupní ceny v plné výši). Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu. Právo na dodání nové bezvadné věci, výměnu součásti, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy má kupující bez ohledu na charakter vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. Odpovědnost prodávajícího za vady, které jsou podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy, se použije na vady zboží, které se vyskytnou vzniklé v době 24 měsíců od převzetí, a to pro vady, u kterých se neuplatní odpovědnost za jakost při převzetí.

Zjevné vady jako jsou např. praskliny, trhliny, uražené rohy ohrožující celistvost a pevnost výrobků, rozměry výrobků, typ výrobků, množství, musí zákazník uplatnit u vlastního odvozu ihned v místě prodeje, poté nebude tato reklamace uznána.

Reklamace se nevztahují na výrobky II. jakosti a nestandardní jakosti, jakožto i na výrobky prokazatelně prodané se slevou. Vady a způsob použití je uveden při prodeji těchto výrobků.

Poskytl-li prodávající nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění (záruční list) nebo smlouva nestanoví něco jiného.

 

Tento reklamační řád je platný od 23.listopadu 2016

 


Copyright © 2016 STAVEBNINY Beránek spol. s r. o. Všechna práva vyhrazena. web by brabo & mikiv